Een nieuwe projectweek deze week. De kinderen leerden heel wat bij rond ons nieuwe thema: Te land, ter zee en in de lucht. Op maandag leerden we hoe we dieren moesten classificeren. Op dinsdag verdiepten we hoe we verschillende soorten gedichten (een elfje, een limerick, een rijmpjes, een naamgedicht,…) over voertuigen kunnen schrijven.

Op donderdag en vrijdag maakten de kinderen een technisch uitgewerkt systeem. Ze konden kiezen of ze een vervoermiddel op het land, in de zee of in de lucht zouden maken. Dit deden ze in groep, waarvan je enkele behind the scenes foto’s hieronder kunt zien.

rpt

Tijdens de rekenlessen hebben we ons geconcentreerd op het zoeken van het kgv en de GGD, alsook de formules om het zoeken van het volume van de verschillende ruimtefiguren herhaald.

En oom zeker niet te vergeten, volgende week vrijdag is er terug een forum. Alle ouders zijn dus van harte uitgenodigd.

rpt