rpt

Deze week hebben de leerlingen van het zesde leerjaar zich verdiept in de wereld van de wetenschappen. Ze voerden verschillende proefjes uit. Kun je een bezemsteel met 2 vingers lang in evenwicht houden? Wat gebeurt er als je het sap van een mandarijnenschil op een ballon plaatst? Wat gebeurt er als je eerst een spijker en een eurocentje in een citroen plaatst en daarna met je tong die aanraakt? Op al deze vragen hebben de leerlingen een antwoord kunnen geven.

Voor de eerste keer dit schooljaar hebben de leerlingen 2 zelfstandige werknamiddagen gehad. Zo voerden ze zelfstandig opdrachten uit met de chromebook en atlas om o. a. werelddelen, rivieren en gebergten terug te vinden. Zo oefenden ze hun geografische kennis.

We eindigden de week met het goede nieuws dat de bosklassen doorgaan en dat we in tenten zullen slapen.