Deze week startte ons nieuwe schooljaar in klas L6.
De eerste dagen voelden een beetje spannend, maar ook leuk.
Iedereen had er duidelijk zin in.
Dit jaar doen we mee aan het High Five-project.
High Five wil kinderen stimuleren om te voet of met de fiets naar school te komen.
Het project draait rond duurzaamheid en veiligheid in het verkeer.
We leren hoe belangrijk gezonde en milieuvriendelijke keuzes zijn.
Samen dragen we zo bij aan een fijnere schoolomgeving.

Niet alleen L6, maar ook L1 doet mee.
Daarom kreeg elke leerling van L1 een buddy uit L6.
De jongsten mochten zelf kiezen wie hun maatje werd.
Dat zorgde voor blije gezichten en grappige combinaties.
Iedereen voelde zich trots om een buddy te zijn.
De leerlingen van L6 namen hun taak heel serieus.
De kinderen van L1 waren nieuwsgierig en enthousiast.
Zo ontstond er meteen een fijne band tussen beide klassen.
Om het project officieel te starten, trokken we samen op wandel.
We gingen op pad door de straten van Kuurne.
Onderweg zochten we naar de High Five-borden.
Die borden staan verspreid in de buurt van de school.
Ze herinneren ons eraan dat stappen en fietsen belangrijk zijn.
Telkens wanneer we een bord zagen, gaven we elkaar een high five.
Dat zorgde voor veel plezier onderweg.
De wandeling werd zo een echte ontdekkingstocht.
We zagen de schoolomgeving eens met andere ogen.
Soms viel ons op waar veel auto’s passeren.
Andere keren ontdekten we rustige straten om te fietsen.
De kleinsten stelden nieuwsgierige vragen aan hun buddy.
De oudsten gaven tips over veilig oversteken en fietsen.
Iedereen hielp elkaar waar nodig.
Zo leerden we dat samenwerken vanzelf kan gaan.
En dat het leuk is om samen op stap te zijn.
Terug op school blikten we tevreden terug.
We vertelden elkaar welke borden we het mooiste vonden.
Sommige kinderen maakten al plannen om vaker te voet te komen.
Anderen willen binnenkort samen fietsen.
Het High Five-project is dus echt van start gegaan.
We kijken uit naar de volgende uitdagingen.
Met L6 en L1 samen wordt dit een duurzaam en gezellig jaar!