Wat een leerrijke en gevarieerde week was het voor het zesde leerjaar! De leerlingen zijn volop in de laatste rechte lijn van het schooljaar beland, en dat betekent: herhalen, verdiepen en ook een beetje verwonderen.


We begonnen deze week met een stevige herhaling van de woordenlijst spelling van het afgelopen schooljaar. Via speelse oefeningen en klassikale quizjes konden de leerlingen hun kennis testen en bijschaven. Het was mooi om te zien hoe ze gegroeid zijn in hun taalvaardigheid en met vertrouwen moeilijke woorden correct konden schrijven.


Op taal- en rekendomeinen leerden de leerlingen hun verantwoordelijkheid opnemen door zelfstandig te werken op de Chromebook. Voor Nederlands oefenden ze via Bingel, waarbij ze hun taalvaardigheden op eigen tempo konden bijschaven. Voor wiskunde was er SCOODLE Play, waar ze uitgedaagd werden met speelse oefeningen en herhalingsvragen. Ook Frans kwam aan bod via het Pelckmans Portaal, waar ze leerden omgaan met Franse zinnen, woordenschat en luisteroefeningen.


Een absoluut hoogtepunt deze week was de verdieping in onze AI-cursus. De leerlingen gingen een stapje verder in het ontdekken van kunstmatige intelligentie en leerden hoe ze AI kunnen gebruiken om eigen digitale kunstwerken te genereren. Met veel enthousiasme en creativiteit lieten ze hun verbeelding spreken: van futuristische landschappen tot fantasiedieren – elk kunstwerk was uniek. Het was niet alleen een oefening in technologie, maar ook in expressie en originele ideeën.

Met deze mix van herhaling, zelfstandigheid én vernieuwing kijken we terug op een geslaagde week in het zesde leerjaar. Op naar de volgende uitdagingen!