Deze week verdiepten de kinderen zich in de wereld van de sociale media. Wat betekent sociale media? Welke apps kennen we? Wat zijn de voor-en nadelen? Kennen we eventuele gevaren? Wat betekent cyberpesten en hoe kunnen we ons hiervoor beschermen? Op al deze vragen boden we deze week een antwoord. We startten het schooljaar met dit thema omdat het voor de leeftijd van de kinderen een maatschappelijk relevant thema is waarmee ze dagelijks te maken kunnen hebben.

Tijdens de lessen Beeld hielpen we de kinderen van het eerste leerjaar. Elke leerling van het eerste heeft een buddy in het zesde leerjaar. Op deze manier kunnen ze aan hen vragen stellen of worden ze geholpen.

In de derde graad maakten de kinderen foto’s en plaatsten ze die na elkaar om op deze manier een stop-motion filmpje te maken. Met een passend liedje op de achtergrond werd het een groot succes.