Het nieuwe schooljaar is terug gestart! De kinderen van het zesde verheugen zich op een allerlaatste jaar op de basisschool, voor ze hun grote stap wagen in het secundair onderwijs. Dit schooljaar worden ze hier volop op voorbereid.

Deze week zijn ze gestart met een stop-motion filmpje in elkaar te steken, waarbij ze in groepjes gewerkt hebben. We hebben ook eens stilgestaan bij de meest bekende bouwwerken ter wereld, denk maar aan de Burj Khalifa, de Eiffeltoren of het Atomium in ons Belgenlandje. Zowel een groots schoolspel als een online verwerkingsopdracht werd hieraan gekoppeld.

De komende weken worden de kinderen ondergedompeld in de wereld van de sociale media en hoe ze zich hiervoor kunnen beschermen. Veel interessants dat zal volgen.