Vorige week vrijdag was het een spannende dag voor de kinderen van het zesde. Ze mochten namelijk voor de eerste keer in hun leven officieel gaan stemmen. Er was namelijk een verkiezingsronde voor de Kindergemeenteraad in Kuurne.

5 leerlingen uit het zesde leerjaar hadden zich opgegeven om graag in de Kindergemeenteraad te zitten. 2 werden geselecteerd.

Op zondag vond de grote verkiezingsshow plaats waarbij alle geselecteerden uit alle scholen in Kuurne opnieuw op elkaar mochten stemmen in het Oude Gemeentehuis in Kuurne. De uiteindelijke burgemeester en alle kinderschepenen werden officieel voorgesteld in het gemeentehuis.

Een dikke proficiat aan Aditiya, die kindergemeenteraadslid werd en aan Kaatje, die kinderschepenen van mobiliteit en economie is. Jullie gaan dat heel goed doen!